Kaposvár 113: jobb, gyorsabb, barátságosabb!

200x150

Az eXtreme Tour azért jött létre, hogy az egyes állomásokon végighaladva lényegében egy-egy mérföldkővel jelöljük ki számotokra az utat Nagyatádig. Korábban már írtunk róla, hogy az első állomás, Székesfehérvár kerékpárpályája minden eddiginél gyorsabb lesz.

Köszönhető ez annak, hogy a versenyközpont területén befejeződtek a felújítási munkálatok, és hogy szervezők ki tudták vinni a bicajozást a vadiúj elkerülő útra. Most úgy tűnik, hogy Kaposvár is hasonló vizekre evez.

Sok olvasónk bizonyára emlékszik még rá a vádlijában, milyen kemény terepen zajlott eddig a kerékpározás az eXtremeMan 113-on. Az Deseda – Nágocs útszakaszon kemény szintemelkedést kellett legyűrni, és több lakott településen kellett áthaladni, így aztán nem is volt megoldható a teljes útlezárás. Az út minősége sem volt kielégítő: bár járhatóak két keréken, ennek ellenére sok helyen találkozhattunk a bekötő földes utak okozta sáros szakaszokkal, folt hátán folt aszfalttal, melyek mondhatni, időnként megrázóak voltak a versenyzőink számára. 

Az eXtremeMan csapata idén megpróbálta a lehetetlent: körbenéztünk, hol található a tó közelében biciklizésre alkalmas, hosszú, sima útszakasz. Nem is kellett messze keresgélni, hiszen gyakorlatilag a tó partján fut a 61-es elkerülő út. Kérelmünket a Somogy Megyei Állami Közútkezelő Kht. első körben elutasította, egész egyszerűen azért, mert az említett útszakasz autóútnak van minősítve. Azonban Kaposvár polgármestere, Szita Károly valamint Borhi Zsombor alpolgármester segítségünkre voltak, és eljártak az ügyünkben: így történt, hogy maga Dr. Mosóczi László, a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár engedélyezte az autóút kerékpárpályaként történő használatát. 

Remek hír ez versenyzőinknek: a 61-es út a környéken az egyik legjobb minőségű úttesttel rendelkezik, ráadásul az autós forgalom elterelésével a verseny idejére teljesen a kerékpárosoké lesz! Az érintett útszakasz nem halad át településeken, így lakott terülteket sem zavar meg a verseny. Az így elkülöníthető pálya 30 kilométer hosszú lesz, így szinte a nagyatádi eXtremeMan kerékpárpálya kiskörének a másolata: itt is 3 kört kell teljesítenie a versenyzőknek. Ez abból a szempontból is előnyös, hogy így sokkal nézőbarátabb lesz a kerékpározás: háromszor találkozhatunk versenyzőinkkel a desedai fordítónál. Itt pedig remek lehetőség kínálkozik a szurkolásra és a frissítésre. Az így kialakult kör szintkülönbsége 150 méter, vagyis összesen 450 métert kell a leendő ironmaneknek megmászniuk. Ez az előző évekhez képest jóval kisebb, csaknem feleakkora szintkülönbséget jelent. Ennek ellenére úgy gondoljuk, ugyanúgy meglesz mindenkinek a magas pulzusszám, hiszen a sima és egyenes pályán vélhetőleg mindenki kedvet kap egyéni csúcs teljesítésére. 

Üröm az örömben, hogy a megváltozott kerékpárpálya egyben azt is jelenti, hogy többet nem kerékpározunk el a legendás nágocsi szurkolóponthoz. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a Dr. Pap Imre, aki a helyi frissítést és szurkolócsapatokat szervezte, valamint egyben a 2018-as Rövidtávú Duatlon Országos Bajnokság felelős rendezője is volt idén visszavonul a közösségi élettől. Ezúton is köszönjük az ő és a nágocsiak lelkes munkáját!

Nevezz be te is az eXtremeMan 113-nak, és tekerj nálunk egyéni csúcsot! 



© 1989 - 2019 eXtremeMan
Designed by Szliczki József